Ziedojumi
Dzelzceļa uzturēšana nav lēts prieks – gan materiālu, gan darba algu ziņā - tāpēc arī dzelzceļi parasti tiek nojaukti (atgūstot lūžņu vērtību), tikko kā trūkst nepieciešamības tos izmantot pilnā apmērā. Eiropas un pasaules muzejdzelzceļu pieredze liecina, ka iespējams saglabāt un pat attīstīt šādus dzelzceļus, ja palīgā nāk brīvprātīgie dzelzceļa entuziasti – tādā veidā sarūk vai vispār nav personāla izmaksu.
Piemēram, brīvprātīgo ieguldītais darbs 2013. gadā kopumā ir 238 cilvēkstundas, 2014. gadā – 1756 cilvēkstundas, 2015. gadā - 1028 cilvēkstundas, 2016. gadā - 2279 cilvēkstundas, 2017. gadā - jau 3310 cilvēkstundas! Šis ieguldītais darbs līdzvērtīgos apstākļos, ja to veiktu atalgoti darbinieki, novērtējams jau tūkstošos euro!
Baložu kūdras muzejdzelzceļš tiek veidots kā brīvprātīgo uzturēts muzejdzelzceļš – izmaksas par personālu šādā dzelzceļā nav. Taču ne visu iespējams paveikt ar dzelzceļa entuziastu spēkiem – šādās reizēs tiek piesaistīti līgumdarbu izpildītāji (sākot no rezerves daļu izgatavošanas, beidzot ar transporta un celšanas pakalpojumiem, utt.), kas rada izmaksas biedrībai. Kā arī pilnvērtīgam darbam brīvprātīgajiem nepieciešami labi instrumenti un materiāli (krāsas, metāli, kokmateriāli), kas kopumā rada lielas izmaksas, un šobrīd tās nav iespējams atpelnīt ne ar ko, jo muzejdzelzceļa stāvoklis vēl nav tāds, lai tajā vestu apmeklētājus.
Ja jūs vēlaties atbalstīt BDK darbību un Baložu kūdras muzejdzelzceļa izveidi, Jūs esat laipni lūgti ziedot, pārskaitot uz BDK kontu, ar norādi „Ziedojums”:
Biedrība "Bānīša Draugu klubs"
reģ. nr. 40008187520
LV79HABA0551051958003
Vai arī ziedojiet caur PayPal!
Biedrībai „Bānīša Draugu klubs” kopš 2012. gada ir piešķirts Sabiedriskā labuma organizācijas statuss un par veiktajiem ziedojumiem ir iespējams saņemt nodokļu atlaides!
Mūsu atbalstītāji:
SIA „Pindstrup Latvia” |
Sadarbība muzejdzelzceļa izveidošanā (2013-), Finansiāls ziedojums (2016-2017) |
AS „Stružānu kūdras fabrika” |
Hoperdozatora, sniegtīra un ceļa materiālu dāvinājums (2014) Ceļa materiālu dāvinājums (2017) |
RTU TMF Dzelzceļa transporta institūts |
Studentu prakse pie lokomotīves TU6A-1885 remonta: Studentu prakse pie lokomotīves TU6D-0389 apkopes: |
AS "Rīgas Vagonbūves rūpnīca" |
Lokomotīves TU6A-1885 riteņpāru remonts (2014) |
Valsts Kultūrkapitāla fonds |
Projekts "Šaursliežu vagona - ēdnīcas BC1-2183 interjera restaurācija" (2013-2015) Projekts "Šaursliežu vagona - ēdnīcas BC1-2183 interjera restaurācija 2. kārta" (2017-2018) |
SIA "Līvānu kūdras fabrika" |
Rezerves daļu dāvinājums lokomotīvju un vagonu remontam (2015) Lokotraktora ЭСУ1А-499, sliežlicēja СРП-2 vagonu, pasažieru vagona rezerves daļu un ceļa remonta materiālu dāvinājums (2017) |
SIA "Olaines kūdra" |
Vēsturisku kūdras ieguves filmu dāvinājums (2016) Ceļa materiālu dāvinājums (2016, 2017) |
Ķekavas novada dome |
Sadarbība muzejdzelzceļa izveidošanā un projektu realizācijā (2016-) Sadarbība EstLat programmas projekta "Industriālais mantojums" realizācijai (2017-2019) |
Kūdras ražotāju asociācija |
Sadarbība muzejdzelzceļa izveidošanā un projektu realizācijā (2016-) |
SIA "Klasmann-Deilmann Latvia" |
Sadarbība divu PV40 tipa pasažieru vagonu nodošanai muzejam (2017) Finansiāls ziedojums (2017) |
Jānis Eiduks Ruslans Kulabuhovs Ivars Boiko Dāvis Bušs Dairis Brokāns Jurijs Davidjuks Jurgen Zick Aivars Galītis Marina Deļikatnaja-Buša Viktors Baumanis un kolēģi Tālis Linkaits |
Finansiāls ziedojums un atbalsts dīzeļlokomotīvju TU8-0425 un ESU2a-349 iegādē (2017) |
Aivars Galītis Jānis Geduševs Kaspars Tupurins Marina Deļikatnaja-Buša Tālis Linkaits Jurijs Davidjuks Dmitrijs Kononovs |
Finansiāls ziedojums (2018) |