BDK

Kā koronavīruss bānīti apturēja

   Rīgas pievārtē Baložos, kopš 2013. gada entuziastu pulciņš atjauno un uztur kūdras bānīti. Hobijs savam priekam reizē ir industriālā mantojuma saglabāšana visai sabiedrībai. Reizi mēnesī ekskursantus vizināt sāka 2018. gada vasarā, līdz 2020. gadā “stopkrānu” norāva koronavīruss. Par neredzamā drauda redzamo ietekmi Baložu kūdras bānīša darbībā un ziedojumu lomu tā glābšanā būs šis stāsts.

Drukāt E-pasts

Noslēdzies projekts "Atbalsts brīvprātīgajam darbam dzelzceļu mantojuma vidē" #NVOfonds2020

Laika periodā no 02.03.2020 līdz 31.10.2020 biedrība organizēja brīvprātīgā darba talkas, kā arī dažādus talku darbam nepieciešamos sagatavošanās un tehnikas remonta darbus, lai ar brīvprātīgo spēkiem veiktu Baložu kūdras muzejdzelzceļa kolekcijas un sliežu ceļu saglabāšanas un saimniecības paplašināšanas darbus.

Drukāt E-pasts

Pārgājiens "Purva kurpe 2020"

Ar purva kurpēm pa Medema purvu! Kas bija iecerēts kā mazs eksperiments, izvērtās par vienu ļoti interesantu, kuplu un piesātinātu pasākumu!

15. februārī, sadarbojoties Ķekavas novada TIC, biedrībai Epicentrs, Baložu kūdras bānītim un SIA "Pindstrup Latvia", tapa unikāla ekskursija - pastaiga gan pa dabisku purvu, gan pa izstrādātiem un renaturalizētiem kūdras karjeriem, purva ezeru, kam sekoja kūdras ieguves lauku apskate, izbrauciens ar bānīti un Baložu kūdras fabrikas apmeklējums!

Drukāt E-pasts

Priekšlikums šaursliežu tramvaja trasei Baloži-Ziepniekkalns

   Lai gan pamatā mēs nodarbojamies ar vēsturi un tās saglabāšanu, vēsture var nest pienesumu un uzlabojumus arī tagadnei, ikdienas vajadzībām, un tāda mūsu skatījumā ir situācija ar kūdras bānīti un sabiedrisko transportu starp Baložiem un Rīgu/Ziepniekkalnu!
 
   Baložu pilsēta ir tikai 3 kilometru attālumā no Ziepniekkalna, bet tuvākie ceļi ir gandrīz 10 km gari, jo ved apkārt Medema purvam. Izbraukšanu gan uz Jelgavas, gan uz Bauskas šosejām kavē sastrēgumi. Cauri purvam, pa īsāko ceļu ir saglabājies uzbērums no šaursliežu dzelzceļa, kas eksistēja no 1948. līdz 1953. gadam, un pa kuru no kūdras fabrikas “Baloži” uz Rīgu tika vesta kurināmā kūdra. Šo ceļu jau šobrīd izmanto kājāmgājēji, velosipēdisti un citi braucēji, gan atpūtas nolūkos, gan arī lai nokļūtu no Baložiem uz Ziepniekkalnu. Pat mūsu entuziasti uz talkām mēdz doties, ejot ar kājām no Ziepniekkalna, nevis braucot ar 23. autobusu, jo tā maršruts ir ļoti garš un līkumots. Baložu pusē, daļa no vecā dzelzceļa vēl joprojām ir saglabājusies, tā ir tā daļa, pa kuru mēs darbojamies un organizējam kūdras bānīša ekskursiju braucienus uz purvu.

Drukāt E-pasts

Vairāk rakstu...